!!!سی و سه پل ترک برداشت

مترو پرحاشيه اصفهان عاقبت كار خود را با پل تاريخي و 400‌ساله اصفهان كرد و سقف سي‌وسه پل شكاف برداشت. اين ترك كه در دهانه ششم از ضلع جنوب غربي پل ديده مي‌شود، پيش از اين وجود نداشت و عبور دستگاه حفار مترو اصفهان از زير پايه‌هاي پل تكانه‌هايي به آن داده است كه به نظر مي‌رسد اصلي‌ترين عامل بروز شكاف در اين بخش از پل باشد. از همان اولين روزهايي كه مسير عبور قطار شهري اصفهان از مسير خيابان چهارباغ و در نزديكي سي‌وسه پل اعلام شد، همه كارشناسان و دوستداران ميراث فرهنگي اصفهان از خطر فراوان حركت‌هاي پياپي قطارهاي مترو و تكانه‌هاي بي‌شمار آن براي آثار تاريخي موجود در اين مسير و به ويژه اين پل اعلام نظر كردند، با اين حال اما مسوولان شهري اصفهان به هيچ كدام از اين تذكرات و هشدارهاي كارشناسي توجهي نكردند. تونل‌سازي مترو اصفهان آغاز به كار كرد و دو مسير رفت‌وبرگشت مترو در قالب دو تونل جداگانه حفاري شد، مسير برگشت كه از سي‌وسه پل فاصله دارد و از جنوب به شمال است، برقرار شد و كار حفاري آن پايان يافته است ولي دستگاه حفار در مسير رفت كه از شمال به جنوب حفاري مي‌شود با عبور از زير بستر سي‌وسه پل در ابتداي بلوار ملت و ضلع جنوبي پل دچار انحراف شد و همان‌جا نيز متوقف شده است.
انحراف دستگاه حفار
دو‌سال پيش در ماه‌هاي مياني سال 88 بود كه براي اولين بار خبر انحراف دستگاه حفار تونل مترو اصفهان و برخورد آن با پي سي‌وسه پل منتشر شد. دستگاه حفر تونل (TBM) شركت قطار شهري اصفهان كه دستگاهي دست دوم و ساخت شركت آلماني «هنركرشت» است، با انحراف از مسير تونل شرقي خط شمال- جنوب مترو اصفهان پس از عبور از زير رودخانه زاينده‌رود در حدود 30‌رينگ (طولي معادل 40‌متر) در كنار سي‌وسه پل به اشتباه حفاري كرد و همان‌جا متوقف شد. آن روزها بحث درباره اين دستگاه و آسيب احتمالي وارد شده به سي‌وسه پل بر پايه حدس‌ها و گمانه‌ها بود. نه خبرنگاران اجازه ورود به تونل را داشتند و نه كارشناسان ميراث فرهنگي، مسوولان شهري و مترو نيز در اين‌باره اظهار نظر مي‌كردند، با اين حال برخي افراد محلي مي‌گفتند همان روزها خاكي زرد رنگ و متفاوت در ميان خاك‌هاي حفاري شده تونل ديده شد كه اين مساله نگراني بيش از پيش كارشناسان و دوستداران ميراث فرهنگي را موجب شد. همچنين گفته مي‌شد اين خاك ناشي از برخود دستگاه با پايه‌هاي پل در زير زمين است. حتي با اين وجود هم اجازه تحقيق و بررسي دقيق در اين‌باره صادر نشد تا همچنان مساله مترو و سي‌وسه پل در هاله‌اي از ابهام باقي بماند.
نشست زمين در ده متري پل
در آخرين ماه‌هاي سال گذشته بود كه مسوولان شهري اصفهان و شركت مترو اين شهر بعد از توقف دوساله دستگاه در زير زمين و خوابيدن كار حفاري مترو اعلام كردند كار خود براي اصلاح مسير دستگاه را آغاز خواهند كرد. همان ايام بار ديگر وقوع حادثه‌اي در فاصله كمتر از 10متري از رمپ جنوبي پل هشداري ديگر باره بود، شكافي در حدود يك و نيم در سه متر و عمق نزديك به دو تا سه متر در نزديكي سي‌وسه پل باز شد كه مسوولان به صورت شبانه آن را پر كردند و اطلاعاتي دقيق از دلايل اصلي آن منتشر نكردند. اين نشست درست در نقطه‌اي بوده كه دستگاه حفار آخرين حفاري‌ها را انجام داده است. راهكارهاي پيشنهادي كارشناسان و مسوولان شهري و شركت مترو اصفهان تاكنون نتيجه‌اي نداده و دستگاه همچنان در جاي خود متوقف است.
نياز به مرمت هاي كارشناسي
با اين حال اما آن‌گونه كه عكس اين گزارش نيز به وضوح نشان مي‌دهد، بخش‌هايي از بدنه سازه پل دچار آسيب شده است، حالا چند روزي است مسوولان سازمان ميراث فرهنگي اصفهان داربست‌هاي مرمتي روي شانه‌هاي سي‌وسه پل بسته‌اند و در حال انجام بندكشي بر بخش‌هايي از پل هستند تا اين شكاف و ديگر آسيب‌هاي موجود بر بدنه پل را اصلاح كنند. اين در حالي است كه به اعتقاد كارشناسان مرمت، آسيب‌هاي وارد شده بر قامت
سي‌وسه پل بيش از آنكه به مرمت‌هاي دم دستي نياز داشته باشند به بررسي‌هاي علمي و كارشناسي و همچنين علت‌يابي دقيق نياز دارند.
مجدالدين رحيمي، كارشناس ارشد رشته مرمت و احياي بناها و بافت‌هاي تاريخي است، او در اين‌باره به «شرق» مي‌گويد: «‌رفتار سازه‌اي اين پل تاريخي به‌صورت ثقلي است و به‌دليل فرسودگي ناشي از عوامل مختلف داراي توانايي و مقاومت بسيار بالايي نيست، به همين دليل مستندنگاري دقيق وضعيت موجود و نصب تجهيزات مانيتورينگ و پايش لحظه به لحظه براي بررسي رفتارهاي سازه در برابر حوادثي چون عبور دستگاه حفار مترو در نزديكي آن و همچنين تردد ماشين‌ها و عبور مردم از روي آن ضرورت دارد. كنترل و بررسي ارتعاشات ناشي از تردد وسايل نقليه و نشست‌هاي احتمالي بخش‌هايي از پل (حتي به ميزان بسيار كم) ناشي از عوامل مختلف بايد مورد رصد و كنترل باشد.» رحيمي در ادامه مي‌افزايد: «با توجه به نوع سازه اين يادگار تاريخي باشكوه و ارزشمند، هرگونه تغيير در مكانيسم طبيعي و اصيل آن به بروز عوارضي خاص منجر خواهد شد. با نگاهي دقيق به بخش‌هاي مختلف اين پل، وضعيت فرسودگي و بخش‌هاي آسيب‌ديده آن، متوجه اين موضوع مهم خواهيم شد كه در صورت عدم رعايت اصول و نكات فني خاص، عبور مترو تاثير بسيار مخربي بر اين پل خواهد گذاشت. با توجه به تغييرات ايجادشده در پيرامون اين اثر ارزشمند، نبايد عارضه‌هايي همچون ترك و شكاف ايجادشده را بدون دقت به علل بروز آن، با ملات پر و به سادگي از آن چشم‌پوشي كرد. بروز ترك در بناي تاريخي بيانگر وجود عوامل مخل است كه پايداري بنا را تهديد مي‌كند و رفتاري عاميانه كردن با اين‌گونه عوارض در زماني نه‌چندان دور عوارض بسيار ناخوشايندي را به بار خواهد آورد.» اين كارشناس مرمت در ادامه با تاكيد بر لزوم توجه اصولي به سي‌وسه پل تصريح مي‌كند: « عدم توجه اصولي به فرآيند حفاظت كالبدي با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي مدرن در يادگاران تاريخي، منجر به بروز عوارضي مي‌شود كه عمليات مرمت را به‌همراه خواهد داشت. در صورتي كه با حفاظت، پايش و مانيتورينگ مستمر و هوشمند، اين قابليت وجود دارد كه با تمهيداتي بروز عوارض را به حداقل ممكن رساند و با كمترين ميزان مداخله در كالبد يادگاران تاريخي چون سي‌وسه پل، آن را با رعايت اصل امانتداري، به نسل‌هاي آينده بسپاريم.»
موضوع امنيتي شده است
در همين حال يك منبع آگاه در اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان كه نمي‌خواهد نامش ذكر شود به «شرق» مي‌گويد: «‌در آسيب رساندن دستگاه و مترو اصفهان به سي‌وسه پل هيچ شكي نيست، هم اكنون نيز دستگاه شانه به شانه ضلع جنوبي پل و روبه‌روي هتل متوقف شده است.
آخرين راهكاري كه مسوولان در دست دارند ايجاد يك حفره بزرگ در ميدان اول چهارباغ در هزارجريب است تا شايد بتوانند با دسترسي به دستگاه تيغه‌هاي آن را مرمت كنند. حتي شايعه‌هايي به گوش مي‌رسد كه قطع كردن آب زاينده‌رود براي حل معضل اين دستگاه حفار و فراهم كردن شرايط براي مرمت آن است.»
اين كارشناس در پاسخ به اين سوال كه آيا كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي از تونل و دستگاه حفار بازديد كرده‌اند، مي‌گويد: «‌تعدادي از كارشناسان سازمان براي ديدن وضعيت يك‌بار وارد تونل شده‌اند اما هيچ‌كدام اجازه مصاحبه و اعلام نظر ندارند. » اين شكاف در سقف يكي از دهانه‌هاي پل تازه اول كار است، چرا كه حتي اگر دستگاه حفار تونل مرمت شود و مترو اصفهان شروع به كار كند، قطارها بايد دست‌كم هر پنج دقيقه يك‌بار از زير سي‌وسه پل عبور كنند، هر بار عبور قطار برابر است با يك‌بار لرزيدن سي‌وسه پل، اين يعني قرار است اين شاهكار معماري صفوي در آينده هر
پنج دقيقه يك‌بار به لرزه درآيد. با وجود اين شكاف و ديگر تبعاتي كه تكانه‌هاي ناشي از عبور قطار براي اين سازه تاريخي خواهد داشت، بايد منتظر آسيب‌ها و شكاف‌هاي بيشتري در بدنه اين پل تاريخي بود. سي‌وسه پل كه 295‌متر طول و 75/13متر عرض دارد در تاريخ ۱۵‌دي ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۰ به‌عنوان يكي از اولين اثرها در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده‌ است. سي‌وسه پل در زمره اولين آثاري است كه شاه عباس اول دستور ساخت آن را در پايتخت رويايي خود به معماران خوش سليقه دربارش داد.(روزنامه شرق)

کمپین جهانی‌ برای نجات دریاچه ارومیه

وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است. شصت درصد این سرمایه طبیعی خدادادی و منحصر به فرد تا به حال خشک شده است. کارشناسان با بحرانی توصیف کردن وضعیت این دریاچه احتمال آغاز طوفان نمک که می تواند منجر به نابودی بخش عظیمی از منابع طبیعی آذربایجان شود را دور از ذهن نمی دانند. در این میان مجلس به جای رسیدگی به این وضعیت دو فوریت بررسی طرح نجات دریاچه ارومیه را از دستور کار خود خارج ساخت تا بیش از پیش به بی توجهی خود مهر تایید بزند.
پس از اینکه مجلس شورای اسلامی با بی توجهی به مسئله دریاچه ارومیه نگاه کرد، فعالین محیط زیست و مردم تبریز خود دست به کار شدند و اعتراض خود را با برگزاری تظاهراتی که متاسفانه با خشونت نیروهای امنیتی و مصدومیت تعدادی از مردم ارومیه نیزهمراه شد،ابراز نمودند.
اما این پایان کار نبود چرا که برای نجات این دریاچه نیاز به جلب توجه دوستداران محیط زیست در جهان نیز بود . به همین منظور ، کمپینی با شعار «نجات درياچهٔ اورمو (اروميه)، نجات سرمايهٔ طبيعت در سيارهٔ واحد است که ميراث واحد انسانهاست» آغاز به کار کرده است و برای يک نامه اينترنتی و هشدار جمعی، اقدام به جمع آوری امضا می کند.
در اين نامه که به چند زبان از جمله انگليسی، ترکی، آذری و فارسی تهيه شده، آمده است: هنوز زمين بحران خشک شدن درياچهٔ ارال را از سر می‌گذراند که دستکاری انسان در طبيعت شمارش معکوس خشکی کامل ميراث طبيعی جهانی ديگری را رقم زد. درياچهٔ اروميه، بيستمين درياچهٔ بزرگ جهان، بزرگترين درياچهٔ داخلی ايران و دومين درياچهٔ بزرگ شور جهان يکی از ذخيره گاه های طبيعی زيست کره اعلام شده از طرف MAB حوضهٔ آبريز درياچه اروميه، پنجاه و يک هزار و ۸۷۶ کيلومتر مربع است که در حدود سه درصد مساحت کل کشور ايران را دربر می‌گيرد.
در اين نامه به مواردی چون عدم مديريت صحيح منابع آب، ساخت سدهای متعدد بر روی رودخانه های تغذيه کنندهٔ درياچه، حفر بدون کنترل قناتها و تخليهٔ منابع آب زير زمينی‌، ساخت اتوبان شهيد کلانتری بدون مطالعات لازم و «خشکساليهای پی در پی‌ و عدم وجود هيچ گونه تدبير به عنوان علل خشک شدن درياچه اروميه ذکر شده است.
اين نامه می افزايد: دستکاری و بيمسئوليتی انسان در طبيعت امروز کرهٔ زمين را با بحران خشک شدن درياچه ای روبرو کرده است که حيات اقتصادی اجتماعی و بهداشت و سلامت جسمی‌ و روانی ميليونها انسان را تهديد می‌کند. آثار اين فاجعه زندگی‌ مردم اطراف اين مناطق و در بعد وسيعتر اکوسيستم کشورهای همسايه را نيز با بحرانهای خشکسالی الودگی هوا و از بين رفتن زمينهای کشاورزی روبرو کرده است.
در اين نامه همچنين آمده است: با وجود سرعت رو به رشد خشک شدن درياچه هيچ اقدام عملی جدی در راستای‌ نجات آن صورت نگرفته است. ما امضا کنندگان اين نامه وجدان‌ها ی مسئول در برابر سرمايه جهانی‌ طبيعی‌ را به همصدايی با مردم ساکن اين منطقه که حيات طبيعی‌ و انسانيشان با تهديد جدی مواجه است فرا ميخوانيم. از سازمان يونسکو و UNEP (برنامه محيط زيست ملل متحد) و تمامی‌ سازمانهای جهانی محافظ محيط زيست خواستار ادای مسئوليت اجتماعی انسانی و جهانی خويش در قبال اين پديدهٔ شوم هستيم.
 تهيه کنندگان اين کمپين از تمامی علاقه مندان دعوت کرده اند تا برای هشدار نسبت به وضعيت درياچه اروميه به نشانی زير مراجعه کنند(خبرنگاران سبز).

آزادی جمعی از زندانیان سیاسی

ضمن عرض تبریک به این آزادگان و خانواده هایشان
اسامی تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده از زندان طی دیشب و امروز:
علی بهزاديان نژاد،لاله حسن پور، اکرم حيدريان، سما شاملو، زهرا جباری، سوسن تبيانيان، فاطمه درويش، نازنين حسن نيا، محمد پورعبدالله، کيوان فرزين، ارسلان ابدی، اميد شريف دانا، آرتين غضنفری، حسين فرجی، حسين حيدری منش، امير اصلانی، ابولفضل قاسمی، محسن مختاری، حميد رضا نجومی، غلامرضا آزادی، اميرحسين قنبری، ميثم رودکی، روح اله ميرزاخانی، مسعود يزدچی، کورش قاسمی، زهرا جباری ، محسن غمين و بهنام انصاری، احسان عبده تبريزی، سورنا هاشمی.

چندی پيش نيز اعلام شده بود که به مناسبت عيد فطر تعداد زيادی از زندان آزاد خواهند شد.
با امید آزادی تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی در آینده ای نه چندان دور...

ku-Intelsat 902 فرکانس کانال های فارسی زبان ماهواره

شبکه های فارسی زبان موجود بر روی ماهواره اینتلست
 آخرین بروز رسانی 2011/08/28

BBC PERSIAN جدید ترین فرکانس های

جدید ترین فرکانس های کانال بی بی سی فارسی در ماهواره های مختلف
 آخرین بروز رسانی 2011/08/27

Satellite
Transponder
Frequency
Polarity
symbol Rate
FEC
Hotbird 6
154 13.0°E
11.585 MHz
V
27500
3/4
Eutelsat W3A
A1 7.0°E
10.721 MHz
H
22000
3/4
Telstar 12
10 15.0°W
12.608 MHz
H
19279
2/3
Eurobird 2 (Arabsat)
154 25.5°E
11.585 MHz
V
27500
3/4
Eurobird 2 (Arabsat)
125 25.5°E
11.013 MHz
H
27500
3/4
 

VOA جدید ترین فرکانس های

جدید ترین فرکانس های کانال صدای امریکا در ماهواره های مختلف
 آخرین بروز رسانی 2011/08/27
 
Satellite
Frequency
Pol
symbol Rate
FEC
VC/Service ID
Arabsat/Eurobird
(25.5 Deg East)
11585 MHz
V
27.500 MSym/s
3/4
175
Nilesat
(AB4) (7 Deg West)
11355 MHz
V
27.500 MSym/s
3/4
1004
Telstar12
(15 Deg West)
12608 MHz
H
19.279 MSym/s
2/3
6
Asiasat-3
(105.5 Deg E)
4040 MHz
H
26.500 MSym/s
1/2
415

Tor آموزش و دانلود فیلترشکن و پنهان کننده هویت

تُر (Tor) سیستمی است که برای ناشناس ماندن کاربران در محیط اینترنت به کار می‌رود. با این که کاربرد اصلی شبکهٔ تر، ناشناس ماندن کاربر و جلوگیری از شنود اطلاعات و عدم توانایی ثبت اطلاعات رد و بدل شده توسط کاربران در محیط اینترنت است، ولی برای عبور از فیلترینگ هم به کار می‌رود.
سیستم تُر پیاده‌سازی‌ای از مسیریابی پیازی است که در آن پیام‌ها رمزگذاری می شوند و از داخل شبکه‌ای از سیستمها که به وسیلهٔ کاربران داوطلب در اقصی نقاط جهان راه‌اندازی شده است، عبور داده می‌شوند. در این شبکه، هر دستگاه یک لایهٔ رمز را برای خواندن دستورات مسیریابی رمزگشایی می‌کند و پیام را به دستگاه بعدی می فرستد که آن هم به نوبهٔ خود همین کار را تکرار می کند. این روش باعث می‌شود که هیچ یک از سیستمهای داخل این شبکه از محتوای پیامها اطلاع نداشته باشند. در ضمن هیچ یک از سیستمهای این شبکه به طور همزمان به نشانی پروتکل اینترنت فرستنده و نشانی پروتکل اینترنت گیرنده دسترسی ندارند. یعنی هر یک از دستگاههای داخل این شبکه که ترافیک اینترنتی از آن عبور می‌کند، فقط نشانی پروتکل اینترنت دستگاه قبلی را می‌داند.
پس با این توضیحات نتیجه گیری ای که می توان کرد این است که امن ترین روش برای عبور از فیلترینگ و در عین حال ناشناس بودن آن هم در کشوری مانند ایران استفاده از نرم افزار Tor می باشد.
طریقه دانلود در ادامه مطلب

آسیاب به نوبت

یه روزم میرسه که تو باید دنبال سوراخ موش باشی



JONDO / JAP آموزش و دانلود فیلترشکن


این فیلترشکن یکی از قوی ترین نرم افزارهای دور زدن فیلتره و با Jondo میتونید با خیال راحت و با امنیت کامل وارد هر سایتی بشید. این نرم افزار فیلترشکن رایگان از سوی گروهی از ورزیده ترین هکرهای آلمانی برای شکستن فیلترهای اینترنتی در کشورهایی که با سانسور شدید روبرو هستند ساخته شده است. برای آشنایی و دریافت این فیلترشکن به ادامه مطلب بروید.



عبور از فیلتر با تونل

Toonel یک نرم افزار فیلتر شکن ساده و کوچک و در عین حال بسیار کارآمده که بر پایه ی جاوا بوده و فرمت آن JAR هست. برای اجرای Toonel اول لازمه پلتفورم جاوا که برای اجرای این گونه فایل ها ضروری هست رو داشته باشید.



!فوت سحرآمیز اژدها

Puff، پرقدرت ترین و سریعترین برنامه جهت دور زدن فیلتر که اگه یه مدت امتحانش کنید دیگه حاضر نیستید با هیچ فیلترشکنی عوضش کنید. این فیلتر شکن به دور از هرگونه پیچیدگی و در عین سادگی در یک کلام حرف نداره!

اولترا سرف

این نرم افزار یکی از نام آشناترین و بهترین برنامه های فیلترشکن هست که خیلی راحت و بدون دردسر شما را قادر به گشت و گذار آزادانه در اینترنت میسازه که به ادعای سازندگانش این نرم افزار حتی در کشورهای بدون سانسور و فیلتر هم میتونه با هدف برقراری امنیت برای کاربران اینترنت مورد استفاده قرار بگیره.
آموزش و دانلود برنامه در ادامه مطلب