چه شد که ولایت خامنه ای ولایت حیدر شد؟

به بهانه عید سعید غدیر، درد دلی دارم با تمام کسانی که از طرفداران نظریه ولایت فقیه بوده و حتی هم اکنون نیز که خود را از هوادارن جنبش سبز می دانند، باز بر این طرز تفکر باقی مانده اند.
راستی چه شد در حکومتی که ادعای شیعه گری او گوش فلک را کر می کرد، در کشوری که ولایت را تنها موهبتی از طرف خدا به معدودی از بندگان خاص خود می دانست و ردای امامت و ولایت را فقط برازنده دوازده معصوم می دانست، رفته رفته کار به اینجا رسید که علنا در گوشه و کنار مملک نوشته می شود "ولایت خامنه ای، ولایت حیدر است"
مگر برادران عزیز اهل تسنن به چیزی غیر از این اعتقاد دارند؟ آیا آنها انتظاری بیشتر از احترام به عقاید و بینش خود داشته اند؟ آیا نمی توان ولایت خامنه ای امروز را با خلافت ابوبکر و عمر و عثمان و معاویه و یزید در 1400 سال پیش مقایسه کرد؟ عمر داعیه خلافت مسلمین را داشت و خامنه ای هم، پس چه شده که برای یکی مراسم عمرکشان به راه می اندازند و از هیچ توهینی به او ابایی ندارند و برای یکی غش و ضعف می کنند و او را امام علی قرن 21 می دانند؟!
در میان همین جنبش سبز هم متاسفانه هنوز کسانی هستند که به ولایت فقیه اعتقاد دارند و هنوز که هنوز است به دنبال این می باشند تا اثبات کنند خامنه ای از شرایط ولایت خارج گشته است و منتهای هدفشان این است کسی را بار دیگر بعنوان ولی فقیه پیدا کنند ولی اینبار کسی که شایستگی این مقام را داشته باشد. ولی این ردایی است که برای هر کسی گشاد است، خواه مجتهد جامع الشرایط باشد خواه عناوینی مانند آیت الله العظمی به ناف خود بسته باشد. قدرت و بویژه طمع حفظ آن بد چیزیست. می گویند خمینی شایستگی این ردا را داشت، به نظر من خمینی هم از این عنوان سوءاستفاده کرد. چه کسانی را که اعدام نکرد، چه دروغها که نگفت، چه جوانهایی که برای ارضای حس قدرت طلبی او جلوی توپ و تانک پر پر نشدند، چه بزرگانی که در حکومت به اصطلاح ولایتمدار او در معرض تهمتهای ناروا قرار نگرفتند و او یا سکوت کرد یا از این تهمتها حمایت نمود، چه کسانی که به خاطر بینش درستشان مجبور به اعتراف نشدند.تمام مشکلات امروز کشور ما از ولایت فقیه نشات می گیرد و مسئول مستقیم آن هم خمینی است که با وجود نصیحتهای خیرخواهان زمان، به این بدعت چراغ سبز نشان داد.

(نهج البلاغه-خطبه 50)
همواره آغاز پديد آمدن فتنه‏ها، هواپرستي، و بدعت گذاري در احکام آسماني است، نوآوريهايي که قرآن با آن مخالف است، و گروهي بر گروه ديگر سلطه و ولايت يابند، که برخلاف دين خداست. پس اگر باطل با حق مخلوط نمي‏شد، بر طالبان حق پوشيده نمي‏ماند، و اگر حق از باطل جدا و خالص مي‏گشت زبان دشمنان قطع مي‏گرديد. اما قسمتي از حق و قسمتي از باطل را مي‏گيرند و به هم مي‏آميزند، آنجاست که شيطان بر دوستان خود چيره مي‏گردد، و تنها آنان که مشمول لطف و رحمت پروردگارند نجات خواهند يافت.

وای بر ما و وای بر آینده ما اگر یک بار برای همیشه جلوی این بدعت نایستیم.

***عید سعید غدیر خم بر ولایتمداران واقعی مبارک باد***

No comments:

Post a Comment