دیدگاه خمینی در مورد دموکراسی

_ آنهایی که فریاد می زنند باید دموکراسی باشد، اینها مسیرشان غلط است. مسیر ما مسیر نفت نیست، ملی کردن نفت پیش ما مطرح نیست. ما اسلام می خواهیم.

_ در انقلابی که در ایران حاصل شد در سرتاسر این مملکت فریاد مردم این بود که ما اسلام می خواهیم. این مردم قیام نکردند که مملکتشان دموکراسی باشد.

_ به آنها که از دموکراسی حرف می زنند گوش ندهید. آنها با اسلام مخالفند. می خواهند ملت را از مسیر خودش منحرف کنند. ما قامهای مسموم، آنهایی را که صحبت ملی و دموکراتیک و اینها را می کنند می شکنیم.

_ آنهایی که به اسم دموکراسی، یا اسم دموکرات می خواهند مملکت را به فساد و تباهی بکشند، اینها باید سرکوب شوند. ملت آنها را سرکوب خواهد کرد. کاری نکنید که باب غضب باز شود.

_ شما روشنفکر هستید و آزادی همه چیز، از جمله آزادی فحشا را می خواهید. یک نحو آزادی می خواهید که جوانان ما را فاسد کند. ما می خواهیم مملکت را حفظ کنیم و حفظ مملکت به آن آزادی که شما می گویید نیست. آین آزادی مملکت را بر باد می دهد. این آزادی که شما می خواهید آزادی دیکته شده است.

_ من انقلابی نیستم. اگر ما انقلابی بودیم اجازه نمی دادیم اینها اظهار وجود کنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام می کردیم، تمام جبهه ها را ممنوع اعلام می کردیم و یک حزب و آن حزب الله، حزب مستضعفان تشکیل می دادیم و من توبه می کنم از این اشتباهی که کردم.

_ یک نفر آدمی که یک مملکت یا گروه را فاسد می کند، قابل اصلاح نیست. این را باید برای تهذیب جامعه نابود کرد. این غده سرطانی را باید از جامعه دور کرد و دورکردنش هم به این است که اعدامش کنند.

_ یکی از اینها آمده بود گریه می کرد که چرا بعضی از اینها را می کشند؟ اینها باز توجه ندارند که اسلام در عین حال که تربیت است، یک مکتب تربیت است. اگر ما بخواهیم مسامحه کنیم در قضاوت، تا آخر گرفتار هستیم. ما با هیچ کس قوم و خویشی نداریم. ما مطیع اسلام هستیم و احکام اسلامی را می خواهیم جاری کنیم.

_ ما دیگر نمی توانیم آن آزادی را که قبلا دادیم بدهیم و نمی توانیم این احزاب کار خودشان را ادامه بدهند. ما شرعا نمی توانیم مهلت بدهیم. شرعا جایز نیست که مهلت بدهیم. ما آزادی دادیم و خطا کیریم. با این حیوانات درنده نمی توانیم با ملایمت رفتار بکنیم. دیگر نمی گذلریم هیچ نوشته ای از اینها در هیچ جای مملکت پخش شود. تمتم نوشته هایشان را از بین می بریم. با اینها باید با شدت رفتار کرد و با شدت رفتار خواهیم کرد.

_ این جنایتکارها که در بازداشت هستند متهم نیستند، بلکه جرمشان محرز است؛ باید فقط هویت آنها را ثابت کرد و بعد آنها را کشت. اصلا نیاز به محاکمه آنها نیست. هیچگونه ترحمی در مورد آنها مورد ندارد. اگر ما اینها را نکشیم، هر یکیشان که بیرون میرود آدم میکشد. با چند سال زندان کار درست نمی شود، این عواطف بچگانه را کنار بگذارید.

_ راجع به دادگاه انقلاب و راجع به کارهایی که مربوط به دادگاه انقلاب است، من نمی گویم که باید اینجا سستی بشود.اینجا باید با جدیت جلویش گرفته بشود. باید جلوی این فسادها گرفته بشود. حالا بگیرند نگه دارند تربیت کنند یل اگر واقعا مستحق حدود شرعی هستند حدود شرعی را جاری بکنند که زندانها باید محل تربیت باشند.

_ آقایان بعضی شان می گویند: مساله ولایت فقیه، اگر یک مساله تشریفاتی باشد مضایقه نداریم، اما اگر بخواهد دخالت بکند در امور، نه، ما آن را قبول نداریم. اگر متوجه به لازم این معنا باشند، مرتد می شوند.

_ هرکه به رسول خدا اهانت کند، هرکه به ائمه هدی اهانت کند، واجب القتل است.

_ قیام کردن بر خلاف حکومت اسلامی، جزایش جزای بزرگی است. قیام بر ضد حکومت اسلامی در حکم کفر است. بالاتر از همه معاصی است. همان بود که معاویه قیام می کرد، حضرت امیر قتلش را واجب می دانست.

_آنکه مکتبی را مسخره می کند، اسلام را مسخره می کند. اگر متعمد باشد، مرتد فطری است. زنش برایش حرام است. مالش هم باید به ورثه داده شود. خودش هم باید مقتول شود.

_ ملی گرایی مخالف اسلام است.

_ ملی گرایی بر خلاف اسلام است، این بر خلاف دستور خداست و بر خلاف قرآن مجید است.

_ ملی گرایی اساس بدبختی مسلمین است.

_ ما از این ملی ها چیزی ندیدیم جز خرابکاری.

_ آنهایی که می گویند ما می خواهیم ملت را احیا کنیم، مقابل اسلام ایستاده اند.

_ ما چقدر از این ملیت سیلی خوردیم، من نمی خواهم بگویم که در زمان ملیت، در آن زمان آن کس که آن قدر ازش تعریف می کنند(مصدق)، چه سیلی به ما زدند. من نمی خواهم بگویم که مدرسه فیضیه را به مسلسل بستند. بروند کنار اینها، بروند گم بشوند، ما از آنها ضربه خوردیم.

برگرفته از کتاب ایستاده بر آرمان

منابع:

_ سخنرانی در جمع دانشجویان اهواز، کیهان 58/3/3

_ سخنرانی مورخه 19 آذر 58، قم

_ سخنرانی مورخه 22 اسفند 57، قم

_ صحیفه نور، ج 9، ص 376

_ سخنرانی در مسجد فیضیه قم، جمعه 2 شهریور 58، سروش شماره 18

_ کیهان، 27 مرداد 58

_ سخنرانی 19 تیر 58

_ صحیفه نور، ج 14، ص 50

_ مجلس معارفه با نمایندگان مجلس خبرگان در فیضیه قم، 27 مرداد 58

_ سخنرانی به مناسبت سالروز تولد رسول اکرم، 9 تیر 59

_ سخنرانی در جمع حکام شرع دادگاهها 61/11/18، صخیفه نور، ج 17، ص 179

_ سخنرانی 58/7/12، صحیفه نور، ج 10، ص 15

_ صحیفه نور، ج 14، ص 376

_ سخنرانی در جمع گروهی از بانوان لنگرود 58/4/2، صحیفه نور، ج 12، ص 182

_ سخنرانی مورخه 58/12/29، صحیفه نور، ج 10، ص 15

_ صحیفه نور، ج 14، ص 376

_ سخنرانی در جمع دانشجویان و طلاب، جمهوری اسلامی، 59/3/15

_ سخنرانی 59/3/3، صحیفه نور، ج 13، ص 110

_ سخنرانی در کنگره قدس، صبح آزادگان، 59/5/19

_ جمهوری اسلامی، 59/3/5

_ پیام به مناسبت روز قدس، سروش، 25 مرداد 59

_ سخنرانی در جمع شورای عالی قضایی، صحیفه نور، ج 13، ص 51


1388/5/4

No comments:

Post a Comment