آیت الله حسینعلی منتظری، مدافع حقوق بشر در سال 1388

کانون مدافعان حقوق بشر ایران، آیت الله منتظری را بعنوان تلاشگر حقوق بشر در سال 1388 معرفی نمود. اعضای این کانون با حضور در خانه این روحانی عالیقدر تندیس خود که نمادی از منشور کورش می باشد را به ایشان اهدا کردند. کانون مدافع حقوق بشر مخالفت با اعدام های بی رویه را دلیل برگزیدن آیت الله منتظری به این عنوان اعلام کرده است.
معمولا این عنوان به فردی اهدا می شود که یا در راه تحقق اهداف والای حقوق بشر تلاشی کرده و یا خود قربانی نقض حقوق بشر باشد که درباره آیت الله منتظری باید گفت ایشان مشمول هر دو می گردد. از جمله مواردی که ایشان را شایسته این مقام می کند برخورد انسانی وی با قاتلین فرزندش و همچنین حق قائل شدن برای مخالفان است. همچنین ایشان خود یکی از بزرگترین قربانیان نقض حقوق بشر در ایران هستند که به موجب ان سالها در حصر خانگی قرار داشته است.
به عقیده من آیت الله منتظری از بهترین و پاکترین و صادقترین مردم روزگار خود است چرا که در اوج قدرت و در حالی که دومین شخصیت کشور محسوب میشد، چشم خود را بر روی مسائل و مشکلات حکومت نبست و سکوت نکرد. راه گفتگو و در منزل ایشان همیشه برای مخالفان باز بود و همین امر از سوی جمهوری اسلامی تحمل نشد تا آنجا که در نامه مورخه 6/1/68، منسوب به آقای خمینی، آمده است:"از آنجا كه روشن شده است كه شما این كشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از كانال آنها به منافقین می سپارید صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده اید"
این مرد صادق حتی در مواردی به اشتباه بودن عملکرد خود نیز اقرار کرده و از گفتن واقعیت هیچ هراسی ندارد، مثلا چندی پیش به اشتباه بودن اشغال سفارتخانه امریکا اذعان نمود و تایید این عمل در آن زمان را نادرست قلمداد کرد. امیدوارم به زودی زود ایشان صراحتا غلط بودن نظریه ولایت فقیه را نیز اعلام نمایند هرچند قبلا این را گفته اند که "ولایت فقیه از امام شروع و به ایشان ختم می شود"
من به نوبه خودم به آیت الله منتظری تبریک میگم و برای ایشان آرزوی عمر طولانی همراه با سلامتی و بهروزی دارم.

No comments:

Post a Comment